50 години фамилия Пининфарина

Main June 9, 2011 | Auto-Press.net A- A+ 4955 views | no comments

Точно преди половин век - на 6-и юни 1961-а с указ на президента на Италианската република собственикът на каросерийна фирма Батиста Фарина с прякор Пинин официално променя фамилията си на Пининфарина. Прякорът Пинин, който през 1961-а удължава фамилията е пиемонтска дума и означава "младши". По общо мнение на специалистите в жанра през 60-и години автомобилният дизайн в Европа се развива под изключителното влияние на италианския маестро.

Началото на кариерата тръгва в каросерията Stabilimenti Industriali Giovanni Farina S.A., създадена от по-големите братя Джовани и Серджо, когато бъдещият маестро е едва на 11 години. Известна е случката, когато могъщият основател на Fiat Джовани Аниели обсъждал с големите Батиста външния вид на Fiat Zero и на питането му кой радиатор да се избере, чул от по-малкия им брат: "Този!" Сенаторе Аниели, се обърнал да попита дръзкия момък защо и получил още по-дръзкия отговор: "Защото аз съм го направил!". И първият в историята на Fiat масов автомобил бил направен по ескизите на 17-годишният тогава Фарина.

В 1930-а Пининфарина отваря в Торино на улица Корсо Трапани собствено ателие – Carrozzeria Pininfarina и тогава прякорът и фамилията публично се събират. Автомобилът Cisitalia 202 Berlinetta 1947-а, проектиран от Фарина след войната, е първият удостоен с честта да стане експонат на Музея за съвременно изкуство в Ню-Йорк.

Указът за преименуването е публикуван на 20 юни - "президентът на републиката потвърждава, че със свой декрет е разрешил на Джовани Батиста Фарина да си смени фамилията на Пининфарина, а действието на указа се простира и върху неговите деца и потомци..." Президентската инициатива е потвърдена в актовете за гражданско състояние на Торино със запис за смяна на фамилията от 26-и октомври 1961-а.

Пининфарина има огромен принос за развитието на автомобилния дизайн, за което е удостоен с множество почетни награди, като Premio Torino, присъждана от инженерно-архитектурното съобщество на автомобилния град на Италия и престижната Gran Premio Nazionale Compasso d’Oro. Той получава лично от ръцете на френския президент Шарл де Гол ордена на Почетния легион, става почетен гражданин на Детройт, където през 1920-а получава лично предложение от Хенри Форд да остане на работа като каросерист в Синия овал.

 
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...