Модернизациите в кокпита на подложеното на фейслифт Ducato са сдържани. Впечатление правят единствено опционалните хромирани пръстени около уредите на арматурното табло. Който седне на шофьорската седалка и се наклони напред, ще забележи извивките в предния капак. Те са част от новата муцуна на Ducato, чиято предна решетка „прелива“ във фаровете (по желание на клиента с дневни LED-светлини). Така Fiat-ът товарач изглежда по-свеж и по-агресивен от предшественика си. Водачът седи удобно благодарение на местата за опора на лактите между седалките и във вратата. Воланът е облечен в кожа (екстра) и е оборудван с бутони за контрол на радиото и телефона.
Позиционираният високо почти до волана лост за смяна на предавките е разположен ергономично. Арматурното табло е направено от твърда пластмаса, единствено тази в центъра е лакирана. Като цяло интериорът на буса прави впечатление на достатъчно солиден. Воланът се върти леко и маневрите не представляват трудност (междуосие: 3,45 м, диаметър на завой: 12,8 м). Когато взимате завоите бързо, се усеща леко недозавиване. Серийната ESP се включва дискретно при стабилно настъпване на газта и бърза смяна на предавките. При преминаване през напречни фуги и дупки окачването трополи, но иначе осигурява нелош комфорт. Обновените педали се натискат по-лесно и дават добра обратна връзка. Спирачното усилие се дозира лесно, а машината спира уверено. Нови електронни помощници Новият асистент за следене на лентата (опция) с акустични сигнали помага на шофьора от скорост 60 км/ч да поддържа правия курс.
Водачът може да разчита и на система за разпознаване на пътните знаци. Тя разпознава ограниченията на скоростта и забранителните табели за изпреварване и ги прожектира на LCD-монитор, разположен между километража и оборотомера. По отношение на развлекателните системи Ducato се представя много добре – всяко предлагано радио се предлага с Bluetooth. Най-големият инфотейнмънт пакет идва с 5-инчов тъчскрийн, включващ навигация и CD-радио. 130 к.с. стигат 2,3-литровият дизел в тествания автомобил генерира 130 к.с. и 320 Нм. От 1600 об/мин моторът ускорява машината уверено – но ако човек има незабавна нужда от мощност, трябва да изчака турбината да се развърти. До 3000 об/мин шумът е поносим, след това става прекалено висок. С помощта на 6-степенната трансмисия оборотите се редуцират, така че шумът в купето да остане достатъчно нисък при 130 км/ч. Ducato ще се предлага с три дължини на междуосието (3000 мм, 3450 мм и 4035 мм, както и с 4035 мм с удължен надвес), както и в три височина (2254 мм, 2522 мм и 2760 мм). Технически данни на Fiat Ducato 130 Multijet 2,3 л турбодизел; 130 к.с.; 320 Нм; полезен товар: 1300 кг; допустимо общо тегло: 3300 кг; 183 г/км СО2; разход 7 л/100 км
Извод Най-новата еволюция на Ducato Typ 250 трябваше да изчака осем години, докато се появи на пазара. Резултатът е приятен за каране „товарач“ с модерен облик. Хубаво е, че от Fiat са обновили Ducato и по отношение на инфотейнънт системите.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!